Magas vérnyomás és magas cukortartalmú táplálkozás. Nem a só, hanem a cukor a felelős a magas vérnyomásért


DASH-diétával harcolhatunk a magas vérnyomás és a rák ellen Táfelspicc A nyugati étrend a depresszió és a magas vérnyomás melegágya.

magas vérnyomás és magas cukortartalmú táplálkozás

Ha fel akarjuk venni a harcot a különböző betegségekkel, meg kell változtatnunk a táplálkozási szokásainkat. Erre kínál megoldást a DASH-diéta.

A nátriumklorid konyhasó fontos élettani szerepet játszik szervezetünkben, de csak kis mennyiségre van szükségünk. A mellékvese-működés fontos a só- és vízháztartás szabályozásában, és a vese vizeletkiválasztó működését is befolyásolja a vér sókoncentrációja. A mellékvesekéreg hormonok és a vese a vérnyomás-szabályozás fontos szervei. Tudományos vizsgálatok kimutatták, hogy összefüggés van a vizelet magasabb nátriumtartalma ez függ a konyhasóbeviteltőlaz agyi keringési zavar, valamint a szívinfarktus között.

Az étrend korlátozza a magas telített zsír- és cukortartalmú ételek fogyasztását, helyettük rengeteg gyümölcsöt és zöldséget ajánl, illetve zsírmentes, vagy alacsony zsírtartalmú tejtermékeket. Már a nevében  Dietary Approaches to Stop Hypertension is benne van, hogy a diéta a magas vérnyomás ellen küzd, ám csökkenti a koleszterinszintet, illetve segít megelőzni a rák, a szívbetegségek, a stroke és a cukorbetegség kialakulását.

  • Magas a vérnyomása, és kevesebb gyógyszert szeretne rá szedni?
  • OTSZ Online - Nem a só, hanem a cukor a felelős a magas vérnyomásért
  • A WHO kutatása a magas vérnyomásról
  • Az egészséges táplálkozás nemcsak a vércukorszint, de a koleszterinszint, a vérnyomás és a testsúly beállításában is segít.
  • Magas vérnyomás magas vérnyomás szakaszában
  • Tippek magas vérnyomás ellen | BENU Gyógyszertárak

Azoknak is javasolják, akik nem szenvednek semmilyen betegségben, hiszen a DASH egyenlő az egészséges táplálkozással. Forrás: shutterstock.

magas vérnyomás és magas cukortartalmú táplálkozás

Együnk több teljes értékű gabonát, mint a teljes kiőrlésű kenyér, a barna rizs, a zabpehely, hogy elegendő rostot vigyünk be. A rostok csökkentik a koleszterinszintet.

magas vérnyomás és magas cukortartalmú táplálkozás

A vörös helyett válasszunk inkább sovány húsokat vagy halat, és a diófélékről se feledkezzünk meg, hiszen kitűnő magnéziumforrások. Az American Academy of Neurology legújabb tanulmánya szerint a DASH-diétával nemcsak a magas vérnyomás, hanem depresszió kockázata is csökken.

Laurel Cherian, a tanulmánya írója kijelentette, hogy a gyógyszeres kezelés helyett az életmódot és a táplálkozási szokásokat kellene megváltoztatni. A vizsgálatokkal azt akarták bebizonyítani, hogy az étrend átalakításával csökken a depresszió kockázata az idős embereknél: személyt vizsgáltak meg, akik átlagosan magas vérnyomás és magas cukortartalmú táplálkozás évesek voltak, és a depresszió tüneteit, valamint az étkezési szokásokat figyelték meg.

magas vérnyomás és magas cukortartalmú táplálkozás

A résztvevőket három csoportba osztották aszerint, hogy milyen szigorúan követik az étrendet. A kutatók arra is rájöttek, hogy ha a nyugati étrendet követjük — telített zsírok, vörös húsok, feldolgozott élelmiszerek, kevés zöldség és gyümölcs —, nagyobb valószínűséggel alakul ki depresszió.

Budapest, I. Magas vérnyomás csökkentése életmóddal Létrehozva: Az életmód orvoslás jelentősen képes gyógyítani a különböző civilizációs betegségeket  mint például az elhízás, cukorbetegség és a  magas vérnyomáselsősorban a táplálkozás- és mozgásterápia eszközeivel, a gyógyszeres kezelésekkel és más gyógyító eljárásokkal együttműködve.

Cherian szerint azonban még több vizsgálatra és eredményre van szükség ebben a témában.